Pagina's

zaterdag 30 juli 2016

Lucy uit de kast gehaald.

Gelukkig komt er weer een beetje structuur in mijn leven, het hoofd wordt weer een beetje helder. Maar het opruimen van de kasten is nog steeds in volle gang. Nu merk je waar je al die jaren geen tijd voor hebt gehad, niet alleen het opruimen maar de kast volproppen met dingen, nu geen tijd maar voor als ik tijd heb. Ik kom echt van alles tegen en ik mag wel 300 worden om alles af te kunnen krijgen. Maar zo vond ik ook een pakketje wat ik van een bee-sint kreeg, er kon een schattig uiltje van gehaakt worden om aan een sleutelhanger te hangen. Nu sint ik heb het goedgemaakt, deze week heb ik mijn best gedaan. Veel gepriegel maar het is de moeite waard. 
Daarnaast is er ook een sok afgekomen en de tweede is bij de hiel. Dit is de laatste sokken wol die nog in de kast lag en voorlopig kan ik vooruit. Nu kan ik van de restjes vierkantjes gaan breien zodat die bolletjes ook de kast kunnen verlaten. een fijn werkje voor bij de tv, waar op het ogenblik niet veel te beleven is.
En de mensen die geregeld mijn blog lezen weten dat ik nogal eens ergens aan begin maar ook iets anders weer leuker vind. En dan verdwijnt het in de kast. Zo verging het ook mijn Lucy Boston blokken een geweldig patroon waarvan de blokken keurig lagen te wachten. En waarvan ook al een aantal tussen stukken waren gemaakt en al vele lapjes geknipt. Deze week belde Janny mij of ik zin had om naar Breukelen te komen om samen met een bevriende quiltster een gezellig middagje te quilen. Normaal zou ik niet kunnen maar nu heb ik er tijd voor dus waarom niet. Maar wat neem je mee als handwerkje, natuurlijk Lucy ging gezellig mee op stap en er zijn drie tussenblokken vastgemaakt. Nu volhouden en verder.
Deze week ook gemaild met mijn collega's waarvan er twee op vakantie gingen, en even bijgekletst. Een van de zaterdag hulpen stelde voor om lekker te gaan lunchen en dat hebben we lekker in het zonnetje gedaan, wat een ontspanning deze week. Gisteren was een wat mindere dag en toen heb ik even rustig aan gedaan. Het was ook de laatste week om windows 10 te downloaden, oeps dat was ik helemaal vergeten. En je raad het al het lukte niet, lichte paniek want wie zou mij daarme kunnen helpen. Mijn zus had niet veel tijd en woont natuurlijk ook een aardig eindje weg. Ineens kwam ik op het idee een oud collega te bellen die al een aantal jaren niet meer bij ons werkte. Hij weet heel veel van computers en hij heeft me er doorheen geloodst. Eindelijk was het feest compleet, maar toen ik net wilde opstarten om mijn blog te schrijven kon ik niet eens inloggen, niet voordat er een USB stick of iets dergelijks in geplugt was.  OK je ziet het het is gelukt.

 Op reis tussen mijn boeken in de kast, want er mag ook nog iets mee naar de markt in Zoetermeer 4 september, vond ik een spiksplinternieuw boek om Mandala's te kleuren. Ja en dan komt er even een moment van bezinning, kopje koffie en de doos kleurpotloden en kleuren maar. Ook nooit tijd voor kunnen maken. Zo zie je maar wat er een rijkdom in de kast kan huizen.

Dit was mijn verhaaltje van deze welgevulde week, en ik wens iedereen een fijne vakantieperiode en een mooie week.
Groeten van Ria ;0))
 

10 opmerkingen:

  1. Leuk om weer uit de kast te halen...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Fijn dat je je draai,, weer hebt gevonden en kan genieten van je "vrije" tijd!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuke sokken worden dat Ria. En je "Lucy" wordt veel te mooi om in de kast te laten liggen. Liefs Sonja

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een leik uiltje en de sokken helemaal geweldig. Goed dat je weer wat rust hebt gevonden. En bedankt voor de tip van windows 10 ik ga het meteen doen want ik had mezelf er ook nog geen tijd voor gegund.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een schattig uiltje en sokken heb je nooit genoeg toch? ;-)
    Heerlijk om te zien wat voor leuke spulletjes uit de kast komen!
    Liefs, Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Goed zo, lekker tot rust komen en genieten van waar je nu wel tijd voor hebt en wat een schatten heb je terug gevonden! Veel plezier met Lucy en alle andere steekjes! Knuffel
    Lida

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Goed zo, lekker tot rust komen en genieten van waar je nu wel tijd voor hebt en wat een schatten heb je terug gevonden! Veel plezier met Lucy en alle andere steekjes! Knuffel
    Lida

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Tja, dat is herkenbaar, dat je van alles verzameld gedurende de jaren en dan soms ineens weer wat tegenkomt waarvan je het bestaan vergeten was. Leuk dat Lucy weer tevoorschijn is gekomen, veel plezier er mee. En fijn om te horen dat je hoofd weer wat helder wordt, het heeft even tijd nodig om alles op een rijtje te krijgen, maar dat gaat je lukken.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Die kasten van jou is een schatkamer! Soms weet je gewoon niet meer wat je er allemaal in gepropt hebt.
    Lucy is allezins de moeite waard om op zo'n middagje mee te nemen. Ik denk dat je nu wel zin hebt om dat quiltje helemaal af te maken.
    Die sokkenwol vind ik prachtig, je krijgt er zó'n leuk effect mee.
    Fijn dat je leven weer een beetje op orde en tot rust komt. Kan je ook weer meer genieten van de dingen.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik dacht eerst dat het uiltje Lucy heette, maar toen ik ging lezen bleek het een quilt te zijn!
    Maakt niet uit; beide zijn de moeite waard!
    Jij bent ook van alle markten thuis wat betreft handwerken ... Leuk hè om wat af te wisselen.

    BeantwoordenVerwijderen