Pagina's

zaterdag 4 februari 2017

Resultaten van de workshops.

Het nam even tijd maar hier zijn dan de resultaten van de workshops van de afgelopen weken.

 Allereerst het eerste blok van de Bernina challence, Crazy Colors. wat een mogelijkheden zitten er op de machine, voor de duidelijkheid ik heb geen Bernina maar een Phaff. Elke maand een blok waar heel veel technieken geprobeerd kunnen worden. En reken maar dat ik ook het tornmes bij de hand heb gehad, verkeerde naald bij het garen, allemaal dingetjes waar je hiermee mee te maken krijgt.
En dan hier de resultaten van de workshop bij Mara Brands, dit is het blok van Janny.
 En deze is van mij, het was leuk om te doen, maar het blok komt in de quilt van Janny. De top vordert al aardig  en er volgd natuurlijk een foto van het resultaat.
En zondag 22 januari was het weer prijs, ik mocht met Clara mee naar Oosthuizen, de workshop van Betty Prins. Het was in het winkeltje De Quiltmuis. Het was een feestje, leuke lapjes en hebbedingetjes, en deze reis is er ook wat mee naar huis gegaan.
Betty is een gezellige dame en heel relaxed legde ze haar variant van de Doubble Wedding ring uit. 
 En iedereen ging helemaal los met haar eigen lapjes of plukten nog snel iets uit het winkeltje, ja als het toch voor handen is waarom niet.
Op de foto zie je het resultaat van Clara.
En na de lunch, met een heerlijke verantwoorde kop soep, werden de manden met quilts van Betty tevoorschijn getoverd.
Allemaal in haar eigen kleurstelling, ze begon met haar rood witte Dear Jane, maar ook mrs.Billings, de Stonefields en les Soers kwamen voorbij. De tafel had een grote stapel quilts en wij zaten en met de neus bovenop. Kortom het was een geslaagde dag.
En nu zit ik thuis aan tafel de volgende ring te knippen, even stevige malletjes gemaakt en dan helemaal los. Ik ga 4 ringen maken en maak er een tafelkleedje van, in de kleuren paars en geel/okergeel.
En dan brei ik de avonduren nog een paar sokken, de wol kocht ik op de beurs in Nieuwegein, en heb ik weer een restje erbij voor mijn dekentje.
En deze week gaane we met een groepje naar de handwerkbeurs in Zwolle, heel veel zin in, het lijkt soms of ik met pensioen ben maar helaas is dit niet zo.

Het voorjaar komt eraan dat kun je zien in de tuin, maar helaas gaat het deze week toch weer een beetje winteren maar gelukkig zit het licht weer in de lift.
Groetjes van Ria .
 

5 opmerkingen:

  1. Je hebt het gewoon loeidruk! Is het toe al dat je weddingring zo leuk bij je sokken kleurt? Nee natuurlijk niet, er zit paars in 😀😀 Veel plezier in Zwolle. Liefs ,Sonja

    BeantwoordenVerwijderen
  2. We zijn in voor gezellige uitjes; op naar vrijdag!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat bof je toch, zomaar weer mee naar Oosthuizen. Bij Betty's show en tell. Wat een mooie werkjes laat je zien, heel mooi die van Mara Brand's workshop en mooie kleurtjes van je weddingring-tafelloper ;-) Ook je sokken hebben zo'n mooie kleur.
    Fijn weekend

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Meid, wat een enige workshops heb je gedaan. Daar heb je nu wel lekker de tijd voor. En dan het 'feestje' in de Quiltmuis. Heerlijk! Mooi hoor, die kleurencombinatie voor de ringen en ook voor de sokken.
    Liefs, Chris

    BeantwoordenVerwijderen